Zoek de site op en u wordt op alle mogelijke manieren, uw kennis en wijsheid direct bijgesteld.

Mercedes fragmenten

Mercedes  Mercedes-Benz, veelal afgekort tot Mercedes of Benz, is een automerk uit Duitsland, in 1926 ontstaan als gevolg van de fusie tussen de Daimler Motoren Gesellschaft van Gottlieb Daimler en de firma Benz & Cie. van Carl Benz. Wikipedia

Hartelijk welkom op deze (gratis) website, speciaal voor Mercedes liefhebbers

BEZOEKERS SINDS 30 JUL. 2011 

 Mercedes auto-fragmenten worden zonder meer elke keer aangepast c.q uitgebreid.


Mercedes CLA 2014
CLA

Profiteer tijdelijk zonder meerprijs van een upgrade van het optiepakket. Veiligheid & Design. Sportiviteit & Comfort. Customer Care & Kwaliteit. Innovatie & Duurzaamheid. Modellen: CLAShooting Brake, CLACoupé, CLA200, CLA 220, CLA 250, CLA 180.

Daar is ie dan! De conceptcar die ons moet voorbereiden op de Mercedes CLA die volgend jaar op de markt komen. Wat de CLA is? Dat is het kleine broertje van de CLS gebaseerd op de nieuwe Mercedes A-Klasse 


Mercedes CL63Een ander Mercedes AMG-model - is er geen stoppen van deze macht-gekte Duitsers?

Ja, nog een AMG, en nee, er is geen reden om ze te stoppen. Niet dat we klagen. Wanneer de CL63 AMG hier in maart aankomt, is het het dertiende model in de AMG-reeks (de S63, waar we volgende week over zullen rapporteren, is de veertiende) en eerlijk gezegd is het bloedig prachtig. Gespierd maar wendbaar, geavanceerd en aangedreven door een magnifieke motor, het maakt de Bentley GT er treurig en omslachtig uitziend. Als je een losse 105.000 pond hebt kloppen, is er niets dat in de buurt komt van het matchen van de CL63 AMG.

  1. Mercedes CL63 and CL....

Het mysterie van de enorm dure Mercedes C180h

Auteur: , 62 Reacties
 

Voor deze Mercedes C-klasse werd onlangs ongeveer een tonnetje betaald. Nee het is geen C63 in vermomming, maar een bescheiden C180. Wat is hier gaande?

 

Terwijl je dit leest, ben je misschien wel in de markt voor een gebruikte Mercedes C180. Je bent een jaar of 61. Beenruimte achterin voor je uit de kluiten gewassen offspring heb je vrijwel nooit meer nodig, want die zitten zelden of nooit meer bij je achterin de auto. Je wilt wel een beetje comfortabel rondrijden, maar opvallen dat doe je liever niet meer. Je bent per slot van rekening al ruim 30 jaar getrouwd en bij de benzinepomp wil je geen gedoe om je heen maar gewoon in alle rust je tankje peut en zakje tikkels aftikken bij de kassa. Jarenlang heb je nobel werk verricht voor PriceRolandBergerHouseKPMG, dus je hebt wel wat te verhappen. Maar, alle centen die je kan missen aan een auto uitgeven, dat zit niet in je bloed. Als zunige Hollander kies je liever voor een nette, courante okkazie ‘met de kop eraf’. Laat iemand anders die eerste afschrijving maar voor zijn rekening nemen. Een grijze C180 van twee jaar oud met nog geen 20.000 kilometer op de teller past dan precies in je straatje.

Een zoektocht op martkplaats leert dat de 61-jarige in dit scenario rekening moet houden met prijzen die schommelen rond de 30.000 Euro voor C180-jes van generatie W205.Bovenstaand exemplaar met nummerbord 9-TNL-42 was dus maar liefst drie keer zo duur en is op dit moment volgens de RDW niet eens verzekerd. Gelukkig ziet het interieur er wel netjes uit.

 

C-walk-homie

De hoge prijs zou iets te maken kunnen hebben met het feit dat de auto bij domeinen staat. De auto-liefhebber kent dit mooie instituut wellicht van onze eerdere berichtgeving. Misschien heb je er zelf wel eens een auto opgepikt voor weinig. Bij domeinen komen onder andere auto’s terecht van mensen die uit de onderwereld die tegen de lamp lopen. Naar verluidt zijn er soms goede deals te scoren en tevens houden sommige criminelen van flamboyante auto’s als deze Neo-Kever. Koop je er iets heb je gratis en voor niks ook meteen een goed verhaal bij je auto.

De precieze reden waarom deze C-Klasse echter ‘gegund’ is voor niet minder dan 80.015,00 Euro exclusief 15% opgeld blijft een raadsel. Ondanks het nette interieur en dat de advertentie de kilometerstand aanstipt die volgens de NAP logisch is, is dat veel geld voor de D-segmenter. Zit er misschien nog ergens een pakketje baking soda in verstopt? Een microchip met belastend materiaal? Sporen van een liquidatie waardoor iemand ‘m coûte que coûte terug in handen moest krijgen? Iemand met meer informatie kan zich met een burn-adres melden bij autoblog’s bekende tiplijn.

Mercedes C klasse